Relacje
1 sierpnia 2009 r. – „Z batutą i humorem” – koncert orkiestry Macieja Niesiołowskiego
Przez wiele lat prowadził on cykl niezwykle popularnych telewizyjnych koncertów, wypełnionych zabawnymi anegdotami i gagami, poprzez które przybliżał widzom najwspanialsze dzieła muzyki światowej. Konwencja sprawdzona, niezwykle widowiskowa i co najważniejsze gwarantująca wspaniałą muzykę oraz cudowną zabawę. Teraz na wzgórzu zamkowym przemyska publiczność miała okazję zobaczyć i usłyszeć to wszystko na żywo.
Na przemyskim koncercie, tak jak zwykle na wszystkich koncertach zatytułowanych „Z batutą i humorem” było wiele dykteryjek i jeszcze więcej dobrej muzyki. Publiczność na przemian śmiała się i klaskała. Była to przednia zabawa, która zaspokajała potrzeby lekkiej, ludycznej rozrywki jak również tej bardziej wysublimowanej. Pod dyrekcją Macieja Niesiołowskiego wystąpili muzycy z Filharmonii Rzeszowskiej oraz para solistów: Anita Maszczyk i Michał Musioł.
Maciej Niesiołowski (dyrygent i wiolonczelista) pochodzi ze Śląska. W Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie studiował wiolonczelę (u Arnolda Rezlera) i dyrygenturę (u Bohdana Wodiczki). Jest także absolwentem warszawskiej Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (Studium Obrotu Dziełami Sztuki Profesjonalnej na Wydziale Handlu Zagranicznego). Jako wiolonczelista grał w zespole kameralnym „Con moto ma cantabile” i w KwartecieWilanowskim. Jako dyrygent zaczął pracować w 1974 roku. Kierował orkiestrami w Warszawskiej Operze Kameralnej, w Teatrze Wielkim w Warszawie, orkiestrą Akademii Muzycznej, był dyrektorem artystycznym Teatru Muzycznego w Łodzi. Popularność zyskał dzięki cyklowi muzycznych programów telewizyjnych „Z batutą i humorem”. Efektem była Nagroda Radiokomitetu w 1989 roku oraz Nagroda Publiczności Wiktor w 1990 roku.
Anita Maszczyk (sopran) – absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach. Jeszcze jako studentka debiutowała partią Adeli w” Zemście nietoperza” J. Straussa w Operze Śląskiej w Bytomiu w 1999 r. W sezonie 2000/2001 była solistką Teatru Muzycznego we Wrocławiu. Współpracuje z Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu, Filharmonią Łódzką, Filharmonią Opolską i Teatrem Muzycznym w Lublinie. Ma na swym koncie nagranie płyty z Akademickim Zespołem Muzycznym Politechniki Śląskiej w Gliwicach pod dyrekcją Krystyny Krzyżanowskiej-Łobody. Solistka Gliwickiego Teatru Muzycznego. Jest laureatką Nagrody Artystycznej Dyrektora Gliwickiego Teatru Muzycznego za sezon 2001/2002, za rolę Rosiny w „Cyruliku sewilskim”.
Michał Musioł (tenor) – ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach pod kierunkiem prof. Jana Ballarina w 2001 roku. W tym samym roku zadebiutował w partii Hrabiego Zedlau w „Wiedeńskiej krwi” J. Straussa na deskach Gliwickiego Teatru Muzycznego, z którym do dziś jest związany. Od 2002 roku współpracuje także z Teatrem Muzycznym w Łodzi. Jest artystą uniwersalnym, nie bojącym się podejmowania nowych wyzwań artystycznych. Występuje na wielu prestiżowych scenach i estradach koncertowych w Polsce i za granicą, nagrywa dla telewizji, koncertuje z najznakomitszymi polskimi solistami i dyrygentami. Na stałe współpracuje z Grażyną Brodzińską i Maciejem Niesiołowskim, a także z orkiestrą Sinfonietta Bydgoska. Jest laureatem Nagrody Artystycznej Dyrektora Gliwickiego Teatru Muzycznego za sezon 2004/2005, a w latach 2005 i 2006 był zdobywcą pierwszego miejsca w Turnieju Tenorów w Kielcach.
Tomasz Beliński
Przemyskie Centrum Kultury i Nauki ZAMEK
Opublikowano 2 sierpnia 2009 przez Tomasz Beliński
Ostatnia aktualizacja 12 kwietnia 2017 przez Tomasz Beliński